Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну прекрасну, країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

УРОКИ-МАНДРІВКИ
Одним із найцікавіших нетрадиційних уроків упродовж усіх етапів вивчення матеріалу є уроки-мандрівки.
Мета таких уроків: зацікавити всіх учнів; створити атмосферу невимушеності та веселий настрій у дітей; стимулювати до розвитку творчих задатків учнів: кмітливості, логічного мислення, уяви; швидко орієнтуватися в особистих знаннях, використовувати їх на практиці.
Особливість цих занять полягає в тому, що їх можна проводити як в умовах класного приміщення (заочні мандрівки: урок-екскурс, урок-подорож, урок-«картинна галерея»), так і поза ним (очні мандрівки: урок-екскурсія, урок-марафон).
Ефективність такої нетрадиційної форми організації навчальної діяльності учнів залежить від підготовки вчителя та учнів до уроку. Спочатку треба визначити тему, мету, тип уроку-мандрівки, скласти логічну послідовність уроку, продумати організаційні заходи і шляхи підготовки учнів до уроку. Для очних мандрівок це:

  1. Ознайомлення учнів з темою, метою і місцем екскурсій (марафонів);
  2. Актуалізація знань про правила дорожнього руху, правила поведінки на природі й на вулиці;
  3. Поділ класу на групи по шестеро в команді;
  4. Ознайомлення учнів із проблемно-пізнавальними завданнями;
  5. Добір наочності.

Якщо це урок-марафон, то слід підготувати кабінети-зупинки, таблички з назвами станцій, маршрутні завдання.
Для уроків-мандрівок в умовах класного приміщення слід виготовити карту або план, за яким триватиме подорож країною Математики (Математичним океаном, до замку Логіки тощо).
Під час проведення таких уроків дуже важливо підбити підсумок заняття, визначити переможця, вказати на недоліки.
Педагогічний досвід підтверджує наявність наступних етапів у структурі уроку-мандрівки:
І. Організаційний момент.

  • Привітання та побажання гарного настрою.
  • Перевірка готовності учнів до заняття.

ІІ. Ознайомлення з темою та правилами проведення уроку-мандрівки.
ІІІ. Постановка мети і завдань.
ІV. Систематизація, узагальнення засвоєних знань, умінь та навичок.

  1. Фронтальне опитування.
  2. Елементи дискусії. Відповідь на проблемне запитання.
  3. Фізкультхвилинка.
  4. Індивідуальна робота учнів.
  5. Робота в групах. Виконання завдань творчого характеру.
  6. Дидактична гра з елементами змагання.

V. Підсумок уроку.

  1. Підсумкова бесіда.
  2. Оцінювання роботи учнів на уроці.
  3. Загальна оцінка діяльності класу.

VI. Домашнє завдання практичного характеру

Сім чудес України